Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty przedmiotów turystyczno - hotelarskich. plan opracowany w oparciu o akty prawne dotyczace awansow zawodowych nauczycieli. Przyjety do realizacji przez dyrekcje szkoly.
Włocławek, 01.09.2006r.
Zespół Szkół Chemicznych 87-800 Włocławek
ul. Bulwary im. Marsz. J. Piłsudskiego
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
MGR INŻ. MACIEJ BŁASZCZYK – NAUCZYCIEL STAŻYSTA PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH: ORGANIZACJA I TECHNIKA PRACY W HOTELARSTWIE,
USŁUGI TURYSTYCZNE
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Z HOTELARSTWA
WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE – STUDIA LICENCJACKIE – PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W GORZOWIE WLKP. – organizacja i obsługa turystyki i rekreacji
STUDIA MAGISTERSKO INŻYNIERSKIE – AKADEMIA MORSKA W GDYNI – organizacja usług turystyczno-hotelarskich
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2006 r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 30.05.2007 r.
OPIEKUN STAŻU: mgr Dorota Sykuła
CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
A. CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej nauczyciela przedmiotów zawodowych.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnego, pozaszkolnego, samokształcenia.
B. PLAN DZIAŁANIA:
Lp.
|
Forma realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
§6ust.2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
|
1.
|
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
|
Wg harmonogramu posiedzeń Rad Pedagogicznych
|
Lista obecności na radach.
|
2.
|
Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole: Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania,
|
IX’ 06
|
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
|
3.
|
Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole.
|
IX’ 06
|
Zaświadczenie
|
4.
|
Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
|
IX’ 06
|
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
|
§6ust.2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
|
1.
|
Rozpoczęcie kursu przygotowania pedagogicznego.
|
X’06
|
Dyplom ukończenia kursu.
|
2.
|
Współopracowanie planów nauczania, przedmiotowego systemu oceniania.
|
IX’06
|
Opracowane dokumenty.
|
3.
|
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela.
|
Dwa razy w miesiącu w okresie IX’06 – V’07
|
Karty obserwacji zajęć, wnioski z obserwacji.
|
4.
|
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna i kierownika szkolenia praktycznego.
|
Raz w miesiącu w okresie IX’06 – V’07
|
Konspekty zajęć, karty obserwacji i hospitacji zajęć, wnioski i uwagi do realizacji.
|
5.
|
Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności
|
Na bieżąco
|
Autorefleksja, autoanaliza
|
6.
|
Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształcenie.
|
W ciągu trwania stażu
|
Zaświadczenia, potwierdzenia udziału.
|
7.
|
Doskonalenie multimedialnych technik pracy: · Publikacja w internecie planu rozwoju · Przygotowanie materiałów, sprawdzianów i testów z wykorzystaniem komputera na zajęcia · Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej
|
W ciągu trwania stażu
|
Adres strony, przykładowe materiały, sprawdziany i testy, teczka stażysty.
|
8.
|
Zapoznanie się z literaturą przedmiotową dotyczącą turystyki i hotelarstwa
|
IX’03-V’04
|
Krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji
|
§6ust.2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.
|
1.
|
Zapoznanie z Programem Wychowawczym Szkoły.
|
IX’06
|
Potwierdzenie przez opiekuna stażu
|
2.
|
Poznanie środowiska uczniów.
|
Cały staż
|
Potwierdzenia wychowawców
|
3.
|
Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów.
|
Cały staż
|
Potwierdzenia wychowawców
|
§6ust.2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
|
1.
|
Omówienia zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela.
|
Dwa razy w miesiącu w okresie IX’06 – V’07
|
Wnioski z obserwacji.
|
2.
|
Omówienia zajęć w obecności opiekuna i kierownika szkolenia praktycznego.
|
Raz w miesiącu w okresie IX’06 – V’07
|
Wnioski i uwagi do realizacji
|
Zastrzegam sobie możliwość modyfikacji planu w czasie jego realizacji podczas stażu
Zatwierdzam do realizacji
............. ............
miejscowość, data pieczęć i podpis dyrektora